Laatste update: 07-01-2020

Welkom op de groep 3 site!                                 
Leerkracht: Juf Lia 
Op de ochtenden onderwijsassistent Reno
Juf Lia Onderwijsassistent Reno

Op de bapowoensdag: juf Sharon 
 mailadressen zijn:  l.vandiermen@aloysius-school.nl
                                        r.vanoostrum@aloysius-school.nl

Algemene informatie
Alles wat u moet weten kunt u terugvinden in de schoolfolder van groep drie. Mocht u vragen hebben, bent u altijd welkom. Klik hier om de flyer te bekijken.

Gymmen
Onze gymdag is donderdag. De gymtijd is veranderd naar 10.15 uur
Soms is de donderdag bezet door activiteiten voor andere groepen. We proberen dan op een andere dag te gymmen.


Lezen
                                     

We werken met de methode Veilig leren lezen.
 
De methode bestaat uit 11 kernen en een start en een afsluitingskern.
 Vanaf kern 1 is het niveau waarin ze gaan werken voor elk kind aangepast.
Na elke kern krijgen de kinderen een diploma mee naar huis. Achter op het diploma staat het aantal gelezen woorden en de score die daarbij hoort. Zo bent u na elke kern ( 3 weken) op de hoogte hoe het lezen vordert bij uw kind.
In de startkern maken de kinderen kennis met opa. Zodra opa zijn vertelselpet opzet komen er prachtige verhalen in zijn hoofd. Deze worden bij elke kern als startpunt voorgelezen dmv een prentenboek.
De doelen van de kernen, de letters die de kinderen leren kunt u vinden op het prikbord in de gang.
 


  • Rekenen
    We werken met de methode Reken zeker. Daarin is voor groep 3 het belangrijkste  dat ze leren automatiseren van optel en aftelsommen t/m 20.

    Voordat we starten met het werkschrift doen we altijd 15 minuten automatiseringsoefeningen. Daar hebben we 3 vormen voor; 
    * We staan in de kring. Ik zeg een som en gooi de bal naar een leerling toe die het antwoord geeft. Iedereen moet al van te voren hebben nagedacht want de bal kan ook naar iedereen worden toe gegooid. 
    * Op mijn tafel staat een mok met stokjes. Op elk stokje staat de naam van een kind. Ik noem een som en iedereen denkt na. Ik trek een stokje met naam en het kind noemt het antwoord op.
    * Op hun wisbordje zetten ze het juiste antwoord neer en houden het omhoog zodat ik kan zien of ze goed hebben beantwoord.
    Zo is elk kind betrokken bij het automatiseren van sommen. Het is afwisselend en kinderen vinden het erg leuk om te doen.




    Agenda:

  •      

  •